Hoort een scheepswerf op de Zaanse Schans?

(6 april 2016)

De Zaanse historie is nauw verbonden met Nederland als varende natie. In de 17e en 18e eeuw waren de Zaanse reders wereldwijd actief.

lees verder »»

De Gedempte gracht en omgeving

(19 december 2015)

Hoe het ontstond, was, en is geworden. Het begin Gedurende duizenden jaren doen aanvoer van zand door de grote rivieren zandwallen ontstaan aan lees verder »»

Cultuurhuis bij station Zaandam - optie of utopie

(26 januari 2015)

Regelmatig geven wij opbouwende kritiek op de plannen die tot uitvoering komen binnen het project Inverdan. De kosten daarvan leggen een aanzien lees verder »»

Inverdan genomineerd voor Gulden Feniks 2012

(4 april 2012)

Het nieuwe centrum van Zaandam is genomineerd voor de Gulden Feniks 2012 in de categorie Gebiedstransformatie. Van de negen inzendingen in deze lees verder »»

Over de toekomst van de Gedempte Gracht

(28 januari 2012)

Hierover is al heel veel gezegd. Inmiddels blijkt dat Inverdan, waar deze belangrijkste winkelstraat van Zaanstad deel van uit maakt, zeer ernst lees verder »»

Hart voor Stad zegt Basta

(1 oktober 2011)

Gezien alle tegenwerking die wij van de gemeente Zaanstad hebben ervaren om over dit onderwerp tot een dialoog te komen is besloten onderstaande lees verder »»

Kosten reconstructie Gedempte Gracht

(28 februari 2011)

Het is niet aan ons om een inschatting te maken van de kosten die gepaard gaan met de bouw van deze de gracht in een betonnen bak in vergelijkin lees verder »»

Vergelijking Gedempte Gracht - Zilverkreek

(28 februari 2011)

In onderstaand overzicht hebben wij de wensen, die in de loop van de laatste tijd aan B&W bekend zijn gemaakt door bewoners en andere belang lees verder »»

Zilverkreek (Gedempte Gracht) meanderend water

(15 maart 2010)

Vanuit een punt ter hoogte van de Westzijde stroomt Zaanwater richting Vaart (Station). Water wordt vanuit de Zaan via een ondergrondse leiding lees verder »»

Wat er aan vooraf ging

(1 januari 2008)

Op 11 december 2009 besloot de gemeenteraad het voorstel van B&W te aanvaarden voor het z.g. Definitief Ontwerp (DO) voor de diepe gracht.